سمپاش اتومایزر باغی در سیرجان + مشاوره خرید رایگان☎️ 09188193044

سمپاش اتومایزر باغی در سیرجان + مشاوره خرید رایگان☎️ 09188193044

سمپاش اتومایزر باغی در سیرجان + مشاوره خرید رایگان☎️ 09188193044

این سمپاش ها برای باغ ها و مزارع بسیار بزرگ و وسیع کاربرد دارد،
1402/10/12
0 نظر

سمپاش اتومایزر

این سمپاش ها برای باغ ها و مزارع بسیار بزرگ و وسیع کاربرد دارد، در تعریف این مدل  سمپاش می توان گفت، سمپاش هایی که مایع سم در آن ها تحت فشار نباشند و همچنین قطرات مایع به خاطر برخورد با جریانات شدید هوا تبدیل به ذرات بسیاری ریزی می شود اتومایزر نامیده می شود.

قطر ذرات سم هم در این نوع سمپاش حدودا ۱۰۰ میکرون است، بنابراین حجم معینی از مایع سم، سطح بیشتری را می توان سمپاشی کرد و با این شرایط، کیفیت سمپاش به دلیل وجود قطرات بسیار ریز به این شرط که غلظت محلول سمی زیاد باشد بهتر صورت می گیرد. این نوع از سمپاش ها با تغییرات کمی تحت عنوان گردپاش هم معروف هستند. دو نوع از این مدل سمپاش ها به دو صورت چرخدار و تراکتوری در بازار موجود است و با برندهای مختلف و کیفیت های متفاوت عرضه می شوند.

سمپاش اتومایزر باغی

کاربرد سمپاش اتومایزر

این نوع سمپاش برای انواع درختان و باغ ها به خصوص باغ هایی که درختان به شکل ردیفی کاشته شده اند از جمله مرکبات استفاده می شود. سرعت سمپاشی با سمپاش اتومایزر به سرعت افزایش می یابد و یک جایگزین مناسب برای سمپاشی بوسیله هواپیما و حتی سمپاشی دستی است که نمی توان معایبی برای آن برشمرد.

از جمله مزایای سمپاش اتومایزر می توان به این موارد اشاره نمود: 

نوآوری در ساختار 

کاهش قابل توجه مصرف سم به خاطر ساختار قطرات سم توسط جریان هوای تولیدی توربین ها و نازل ها 

صرفه جویی فوق العاده برای باغات با مساحت بالا

کاهش چشم گیر مصرف سم

عملکرد بسیار مفید بر روی آفات 

امکان کنترل مسیر جریان هوا و جهت دادن با آن با یک طراحی خاص شکل بال های راهنما در طرفین دستگاه

کاهش نیروی انسانی مورد نیاز

کم کردن دفعات سمپاشی 

از بین رفتن آلودگی محیط 

افزایش سرعت سمپاشی

بیشتر بخوانید: بوم 8متری سمپاش

آشنایی با نحوۀ کار سمپاش اتومایزر

این دستگاه به راحتی توسط یک شاسی که واسطه روی مجموعه اتصال سه نقطه و یا به صورت کششی در انتهای تراکتور نصب می شود، نیرویی که نیاز دارد از افت توان دهی تراکتور توسط میل گردان دریافت می شود. نیروی تولید شده از طریق میل گردان به پمپ گاردان به پمپ سمپاش که دو شاخه شافت است وارد شده و شافت خروجی پمپ به شافت ورودی جعبه دنده مجموعه توربین کوبل می باشد، استارت و توقف توربین نیز به وسیلۀ جعبه دنده به شکل دو حالته تحت کنترل می باشد.

شیلنگ خروجی پمپ از طریق لوله ای با یک شکل خاص که نقش شاسی نازل ها را نیز بر عهده دارد  به ۱۶ عدد نازل که بر روی بدنۀ توربین و در مسیر جریان هوای تولیدی توربین قرار داده شده اند، متصل می شود، با آغاز به کار مجموعه توربین، هوا را با یک سرعت بسیار زیاد در مسیر نازل ها به جریان می اندازد و هوا ضمن این با قطرات سم خروجی از نازل ها برخورد می کند، آن ها را به شکل قطرات ریز یا میکرونیزه بر روی درختان پراکنده می کند. جهت جریان هوا توسط بال های جانبی و بالایی توربین قابل کنترل است.

سمپاش اتومایزر دارای گیربکس افزاینده که دارای دو سرعت جداگانه است می باشد، این گیربکس دوران 540 دور PTO تراکتور را به دوران 1880 و 2450 دور بر هر دقیقه تبدیل می کند. فنی که در سمپاش تعبیه شده، استیل دو پروانه است و همراه با پره های جدا کننده هوا می باشد که این پره ها باعث افزازیش بادهی فن سمپاش، کم کردن مکش شاخ و برگ و خاک به داخل فن ف بیشتر کردن بازدهی فن و در نتیجه کاهش پیدا کردن مصرف سوخت تراکتور، کاهش سرو صدای فن در خروجی توربین می شود، یک دریچه نیز وجود دارد که با توجه به نیاز تمرکز مسیر هوای خروجی، قابل تنظیم می باشد. در سمپاش های اتومایزر باغی به خاطر قدرت بالای مانور پذیری، به دلیل استفاده از مکانیزم اتصال دو نقطه ای، می توان ارتفاع آن را با جک تراکتور تنظیم نمود تا در هنگام نصب سمپاش به تراکتور، به جک ها کمک زیادی می کند.

سمپاش اتومایزر در سیرجان

نگهداری از سمپاش 

بطور معمول موتور دستگاه های سمپاش دو زمانه هستند و باید از مخلوط بنزین و روغن به عنوان سوخت در آنها استفاده شود، میزان مخلوط بنزین و روغن در 20 ساعت اول به نسبت 1 روغن به 20 بنزین است. بعد از 20 ساعت کارکرد اولیه؛ این مقدار به نسبت 1 روعن به 25 بنزین تغییر می کند. برای تهیه مخلوط 1 به 25 که معادل است با 4 لیتر بنزین 160 سی سی و روغن 20W50 که داخل یک قوطی بریزید. بعد آن را به خوبی بهم زده تا مخلوطی یک دست داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بوم 10متری سمپاش

توصیه هایی برای استفاده صحیح از سمپاش 

هرگز بنزین و روغن را به صورت جدا از هم داخل باک نریزید.

برای کارکرد بهتر دستگاه و همچنین جلوگیری از آلودگی هوا بهتر است از روغن دو زمانه استفاده شود. برای روغن دو زمانه میزان مخلوط بنزین و روغن را به صورت 50 به 1 آماده کنید.

باک سوخت سمــپاش را کاملا پر نکنید همیشه باید 1/4 باک خالی باشد.

همیشه قبل از روشن کردن سمپاش این موارد را کنترل کنید:

برای ایمنی بیشتر از لباس مخصوص سمپـاشی و ماسک استفاده نمایید.

تمام پیچ و مهره ها و اتصالات را چک کنید.

در سمپـــاش ها فیلتر هوا را چک و تمیز کنید.

مطمئن شوید در هیچ یک از قسمت های دستگاه نشتی سوخت وجود ندارد.

آتش در نزدیکی سمپـاش روشن نکنید.

هرگز با دستگاه روشن سوخت گیری ننمایید.

درب مخزن سوخت را همیشه محکم ببندید.

عملیات سمپـاشی را همیشه در جهت باد حرکت و انجام دهید.

هرگز در مقابل نازل نایستید؛ حتی اگر دریچه سم بسته باشد، زیرا ممکن است باقیمانده سم در لوله به بیرون پاشیده شود.

از کشیدن سیگار در کنار دستگاه خودداری کنید.

عملیات سمپـاشی را در هوای خنک با وزش باد کم انجام دهید. این کار باعث کاهش تبخیر و هوابردگی مواد و بهبود عملکرد سمپـاشی می شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر