✅دستگاه سمپاش در کرمان 09188193044 | سمپاش الوند

✅دستگاه سمپاش در کرمان 09188193044 | سمپاش الوند

✅دستگاه سمپاش در کرمان 09188193044 | سمپاش الوند

سمپاش توربولاینر برای سمپاشی سموم شیمیایی در مزارع بزرگ و نیمه مکانیزه با بهره وری و کارایی بالا مناسب است.
1401/10/1
0 نظر

دستگاه سمپاش در کرمان

سمپاش توربولاینر چیست؟

سمپاش توربولاینر برای سمپاشی سموم شیمیایی در مزارع بزرگ و نیمه مکانیزه با بهره وری و کارایی بالا مناسب است. این سمپاش مجهز به مخزن پلی اتیلن مقاوم در برابر مواد شیمیایی با دو مخزن اضافی و یک شاسی محکم می باشد. شیلنگ این سمپاش می تواند نود درجه به بالا و پایین بچرخد و همچنین می تواند در اطراف محور ۲۷۰ درجه به چپ و یا راست بچرخد، این آزادی در چرخش شیلنگ باعث می شود سمپاشی مزارع در جهات مختلف در زمان ثابت بودن سمپاش و تراکتور به آسانی انجام گیرد.

دستگاه سمپاش در کرمان

این مدل سمپاش ها به دلیل سرعت زیاد، پاشش قوی، صرفه جویی در سم، هزینه و نیروی انسانی در بین باغداران و کشاورزان بسیار پرطرفدار است. سمپاش توربولاینر یا همان سمپاش توربینی برای از بین بردن آفات، سموم مشخصی را بر روی گیاهان و درختان اسپری می کند.

بیشتر بخوانید: دستگاه سمپاش در کردستان

سمپاش توربینی به دو صورت سوار شونده یا کششی برای سمپاشی در باغات و مزارع مختلف نیمه مکانیزه طراحی و تولید شده است. یکی از معروف ترین انواع این محصول، سمپاش توربولاینر در بین باغداران و کشاورزان است، سمپاش توربین دار دارای مدل های متنوعی است که بنا به نیاز و شرایط زمین کشاورزی و یا باغ می توان تهیه کرد.

در حال حاضر از سمپاش های توربینی در مزارع و باغات استفاده می شود. این سمپاش ها با کمک یک یا چند پمپ پیستونی محلول سم را به نازل ها می رسانند و در نهایت با کمک یک یا چند قطره فن، قطرات سم از نظر اتمی به سمت هدف پرتاب می شوند.

این سمپاش ها به صورت نصب و کشش ساخته می شوند و مخازن آنها ظرفیت های مختلف ۱۰۰۰ تا چند هزار لیتری دارد. به دلیل خروجی زیاد پمپ، داشتن فن کمکی و وزن زیاد، برای کارکرد این سمپاش به قدرت بالایی نیاز است.

برای راه اندازی توربین سمپاش با دبی ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتر در دقیقه با ظرفیت مخزن ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ لیتر، حدود ۴۰ تا ۱۱۰ اسب بخار قدرت لازم است. این نوع سمپاش در انواع مورد نیاز کشاورزی و باغی تولید می شود. اجزای اساسی این نوع سمپاش اندک تفاوتی باسمپاش های دیگر دارد و به طور کلی اجزای این سمپاش عبارتند از:

 مخزن

فن

شاسی

شیرهای کنترل

پمپ

آرایه نازل ها

لوله های انتقال سم

لوله خرطومی (Gun)

فیلترها

توليد دستگاه سمپاشی

مشخصات فنی سمپاش توربولاینر 

سمپاش توربینی یکی از مدل های سمپاش تراکتوری است که برای سمپاشی در مزارع و باغات میوه، مورد استفاده کشاورزان و باغدارن قرار می گیرد. این ادوات به دو صورت کششی و سوار شونده طراحی شده اند و با قرار گیری بر روی یک شاسی مقاوم به پشت تراکتور متصل می شوند و مساحت وسیعی را با قدرت بالا سم پاشی می کنند. مخزن های سمپاش توربین دار زراعی و باغی در برابر نور آفتاب و انواع سموم مقاوم هستند.

بیشتر بخوانید: دستگاه سمپاش در قزوین

انواع سمپاش توربولاینر

سمپاش توربینی باغی

سمپاش توربینی زراعی

سمپاش توربولاینر باغی

سمپاش توربین دار باغی در دو نوع سم پاش توربینی کشش و سم پاش توربینی سوار شونده طراحی و تولید شده است. سم پاش اتومایزر باغی باعث افزایش راندمان و سرعت و کاهش در مصرف سم و هزینه می شود. از این مدل سمپاش توربینی در باغات میوه و مرکبات مکانیزه استفاده می شود.

سمپاش توربین دار باغی دارای ویژگی های مانند شاسی مقاوم، فیلتراسیون 4 مرحله ای، همزن هیدرولیکی و فشار شکن عقربه ای می باشد. این سمپاش ها با کمک یک یا چند پمپ پیستونی محلول سم را به نازل ها می رسانند و در نهایت با کمک یک یا چند قطره فن ، قطرات سم از نظر اتمی به سمت هدف پرتاب می شوند.

این سمپاش ها به صورت نصب و کشش ساخته می شوند و مخازن آنها ظرفیت های مختلف ۱۰۰۰ تا چند هزار لیتری دارند. به دلیل خروجی زیاد پمپ، داشتن فن کمکی و وزن زیاد، برای کارکرد این سمپاش به قدرت بالایی نیاز است.

سمپاش پشت تراکتوری باغی:

این نوع سمپاش برای پاشش سموم شیمیایی و کودهای مایع به صورت مکانیزه در باغات میوه و مرکبات است، به مخزن پلی اتیلن مقاوم در برابر سموم شیمیایی با دو مخزن یدک جهت شستشوی سیستم و دست در ظرفیت های ۸۰۰ لیتری (سوارشونده) ۱۰۰۰ لیتری (سوارشونده و کششی) و ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ لیتری (کششی) مجهز است.

سمپاش پشت تراکتوری باغی برای برای ضد عفونی کردن و رفع آلودگی های محیطی فضای باز و سالنهای بزرگ نیز کاربرد دارد، مجهز به صافی و فیلترهای خارجی با ۴ مرحله فیلتراسیون برای جلوگیری از آسیب به پمپ و نازل ها، پمپ های پیستونی و دیافراگمی، شاسی مقاوم و صنعتی، فشارشکن عقربه ای برای سهولت بیشتر کار و کنترل بهتر جریان پاشش و گیربکسهای دو سرعته و با قابلیت تنظیم هوادهی فن و همچنین مجهز به فن باغی از جنس استیل یا گالوانیزه در قطرهای ۶۰ سانتی متر ، ۸۰ سانتی متر و ۱۰۰ سانتی متر با نازلهای سرامیکی دوبل و پیش همزن برای همزدن سموم پودری داخل صافی درب مخزن می باشد.

سمپاش پشت تراکتوری باغی دارای  همزن هیدرولیک مجزا از جریان برگشت پمپ برای مخلوط کردن بهتر محلول داخل مخزن اصلی می باشد.

سمپاش توربولاینر زراعی

سم پاش توربولاینر زراعی مجهز به سیستم عملکرد دیافراگمی و پیستونی اند. از ویژگی های مهم سمپاش توربین دار زراعی می توان به کاهش هزینه و مصرف سم، شاسی گالوانیزه و همزن هیدرولیکی اشاره نمود. علاوه بر این موارد، دارای مخزن مقاوم در برابر اشعه آفتاب و 4 مرحله فیلتراسیون برای جلوگیری از آسیب به پمپ و نازل می باشد.

بیشتر بخوانید: دستگاه سمپاش در فارس

این سمپاش در دو مدل سمپاش توربینی زراعی کششی و سمپاش توربینی سوار شونده تولید شده شده اند. سم پاش زراعی توربین دار در مزارع وسیع و نیمه مکانیزه کاربرد دارد.

سمپاش توربینی زراعی دارای رگلاتور، شاسی با رنگ الکترواستاتیک و چرخدار، مخزن پلی اتلین 3 تکه و پر کن می باشد.

سمپاش توربولاينر

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سمپاش 

اندازه سم پاش در هنگام خرید یک عامل مهم است. سم پاش های بزرگ تر دارای بازده بیشتری هستند و باید سرمایه گذاری روی سم پاش و میزان کار مورد نیاز متعادل باشد. به تازگی نتایج و اعداد جالبی در طی تحقیقات انجام شده برای بررسی قیمت سمپاش مورد بعد کارایی میدان و اندازه سمپاش است که باید بررسی شود و بنا بر این سه فاکتور اقدام به خرید سمپاش مناسب نمود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر