دستگاه سمپاش در فارس ☎️ 09188193044

دستگاه سمپاش در فارس ☎️ 09188193044

دستگاه سمپاش در فارس ☎️ 09188193044

سمپاش توربولاینر برای سمپاشی سموم شیمیایی در مزارع بزرگ و نیمه مکانیزه با بهره وری و کارایی بالا مناسب است.
1401/10/1
0 نظر

دستگاه سمپاش در فارس 

سمپاش توربولاینر چیست؟

سمپاش توربولاینر برای سمپاشی سموم شیمیایی در مزارع بزرگ و نیمه مکانیزه با بهره وری و کارایی بالا مناسب است. این سمپاش مجهز به مخزن پلی اتیلن مقاوم در برابر مواد شیمیایی با دو مخزن اضافی و یک شاسی محکم می باشد. شیلنگ این سمپاش می تواند نود درجه به بالا و پایین بچرخد و همچنین می تواند در اطراف محور ۲۷۰ درجه به چپ و یا راست بچرخد، این آزادی در چرخش شیلنگ باعث می شود سمپاشی مزارع در جهات مختلف در زمان ثابت بودن سمپاش و تراکتور به آسانی انجام گیرد.

دستگاه سمپاش در فارس

این مدل سمپاش ها به دلیل سرعت زیاد، پاشش قوی، صرفه جویی در سم، هزینه و نیروی انسانی در بین باغداران و کشاورزان بسیار پرطرفدار است. سمپاش توربولاینر یا همان سمپاش توربینی برای از بین بردن آفات، سموم مشخصی را بر روی گیاهان و درختان اسپری می کند.

سمپاش توربینی به دو صورت سوار شونده یا کششی برای سمپاشی در باغات و مزارع مختلف نیمه مکانیزه طراحی و تولید شده است. یکی از معروف ترین انواع این محصول، سمپاش توربولاینر در بین باغداران و کشاورزان است، سمپاش توربین دار دارای مدل های متنوعی است که بنا به نیاز و شرایط زمین کشاورزی و یا باغ می توان تهیه کرد.

سمپاش های توربولاینر یکی از محصولات رایج در عملیات سمپاشی زراعی هستند. برای کاهش تردد برروی محصولات زراعی می توان به کمک پرتاب باد تا شعاع 30 متر برروی محصولات، پاشش محلول سم را انجام داد که این روش برای عملیات مبارزه با حشرات و یکسری از آفات این روش موثر است و برای بعضی از روش های مبارزه با قارچ ها و علف کشی کارایی لازم را ندارد. اما با توجه به اینکه از ورود تراکتور برروی محصول جلوگیری می شود بسیار مورد توجه می باشد.

توربولاینرها در سایزهای مختلف 600 لیتری، 800 لیتری و 2000 لیتری  عرضه می شوند. سایز 600لیتری و 800 لیتری پشت تراکتور کمپرس می شوند و سوارشونده هستند. سایز 2000 لیتری پشت تراکتور به صورت کششی قرار می گیرد. با توجه به مقدار زمین و محصول مزرعه، سایز مخزن مناسب قابل انتخاب است.

فن توربولاینرها به کمک باد سم را پرتاب می کند و در مزرعه بایستی هم راستا با جریان باد قرار گیرد تا به این صورت سم را به خوبی هدایت نماید. این فن ها به صورتی طراحی شده که می توانند در زوایای مختلف گردش کنند. در زاویه ی 270 درجه گردش به چپ و راست داشته باشند وحتی به همین شکل 180 درجه زاویه به سمت بالا و پایین داشته باشند.

برای سمپاشی درختان هم قابل استفاده هستند چون دارای جک می باشند و به راحتی هد سمپاش در قسمت بالا قرار گرفته و با تغییر زاویه عملیات سمپاشی درختان انجام می شود.

سیستم سمپاش توربینی زراعی از هیدروموتور تشکیل شده است. هیدروموتور به کمک چرخنده های گردان کل هد سمپاش را به صورت گردان در می آورد و به چپ یا راست جریان باد را هدایت می کند و به وسیله ی یک جک دیگر می توان هد سمپاش را به سمت بالا و پایین زاویه داد.

در مورد محصولات زراعی، سیستم فن و یا هد بدون زاویه مناسب است، چون محصولات زراعی ارتفاع بالایی ندارند و محلول سم باید از بالا پاشش داشته داشته باشد. اما محصولات صیفی مانند گوجه، بادمجان و …… آفات بیشتر زیر برگ گیاه قرار دارد و اگر بخواهیم سمپاشی رو بدون تغییر زاویه هد انجام دهیم، محلول سم فقط برروی گیاه قرار می گیرد و آفات زیر برگ گیاه باقی می ماند.

کشاورز باید ارتفاع هد سمپاش را تا ارتفاع 1 متری از سطح زمین قرار دهد و به این صورت از قسمت پایین از میان برگ گیاهان صیفی، محلول سم هدایت شود و عملیات سمپاشی انجام گیرد. 

نیروی محرک این سمپاش از گاردان تراکتور به واسطه گیربکس دو سرعته به فن منتقل می شود. گیربکس این سمپاش دو سرعته است چون در بعضی مزارع، کشاورزها نیاز به سمپاشی در  عرض 15 یا 20 متر دارند، در این صورت دور گیربکس با پایین آوردن دور گیربکس، دور فن پایین می آید.

سمپاش توربولاینر

درصورت سمپاشی در عرض 30 یا 35 متر با بالا آوردن دور گیربکس، دور فن بالا آمده و میت وانند عملیات سمپاشی را در این عرض انجام دهند. بنابراین کشاورز می تواند عرض عملیات سمپاشی را تنظیم نماید.

در تمام سمپاش های توربینی تعدادی نازل داخل فن تعبیه شده است، این نازل ها عملیات پاشش از فاصله 7 متری تا 30 متری انجام می دهند. بخشی از محصول که در کنار تراکتور است با 3 نازل جانبی و سمپاشی محصولات را از کنار تراکتور تا فاصله 7 متری انجام می گیرد.

از نظر ساختار و استحکام، فن بسیار قوی است چون در مزرعه ضربات زیادی متحمل می شود و اگر از ورق نازک ساخته شده باشد و یا طراحی خوبی نداشته باشد، بعد از یکسال فن شروع به سروصدا درمی آید. 

مخزن دارای مخزن سه بخش است، مخزن اصلی، مخزن شستشوی تانک و مخزن شستشوی دست می باشد. بعد از عملیات سمپاشی، شستشوی سمپاش بسیار مهم است، باید از طریق مدار شستشو، آب را به سمت پمپ و رگلاتور هدایت نمود تا  شستشوی پمپ و رگلاتور انجام شود. در مرحله بعد به کمک دوش هایی که داخل مخزن تعبیه شده است، مخزن اصلی شستشو می شود. این کار برای افزایش طول عمر مخزن، پمپ و رگلاتور بسیار مهم است.

پمپ سمپاش توربینی زراعی با توجه به حجم مخزن و تعداد نازل ها فشار بسیار بالایی دارد. پمپ این سمپاش سه سیلندر می باشد که بسیار قدرتمند است. رگلاتورهای این سمپاش قابلیت آسانی به کشاورز می دهد و با شیلنگ های بلند کاملا در دسترس قرار می گیرد و در محل استقرار در تراکتور، می توان به راحتی با رگلاتور کار کرد. به وسیله دسته ای که برروی رگلاتور قرارگرفته می توان جریان سم را قطع و وصل کرد.

کاربردهای سم پاش:

1- سمپاشی گیاهان، درخت ها، مزارع کشاورزی، گلخانه ها و باغ ها در مقیاس های مختلف

2- محافظت از کودهای شیمیایی

3- جلوگیری از رشد بی رویه و زیاد علف های هرز

4- نابودی تمامی آفات، حشرات، بیماری ها، قارچ ها و جلوگیری از شیوع و انتقال آن ها

مزیت های استفاده از سم پاش:

۱- سرعت سمپاش چندین برابر می شود و سم به طور منظم و یکنواخت پاشیده می شود.

2-میزان خسارت و تلفات گیاهان کاهش یافته و می توان محصولات بسیار مرغوبی تولید نمود.

۳- بازده کار و مقدار هزینه های سمپاش چندین برابر کاهش می یابد و کیفیت، کارایی و سرعت کار به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

سمپاش توربينی

اجزاء سمپاش توربینی

شیرهای کنترل

مخزن

پمپ

شاسی

لوله های انتقال سم

فن

آرایه نازل ها (خطی، دو نیم دایره، دایره کامل)

لوله خرطومی

فیلتر

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر