سمپاش باغی در هرمزگان ☎️ 09188193044 (بهترین قیمت)

سمپاش باغی در هرمزگان ☎️ 09188193044 (بهترین قیمت)

سمپاش باغی در هرمزگان ☎️ 09188193044 (بهترین قیمت)

از دستگاه سم پاش فقط برای پاشیدن سم استفاده نمی شود، با توجه به نازل های سمپاش می توان از آن در موارد دیگری مانند پاشیدن محلول کود یا گرده پاشی و غیره استفاده کرد.
1402/10/12
0 نظر

سم پاش دستگاهی برای پاشیدن سم بر روی گیاهان و درخت هاست و در دو گروه دستی و مکانیزه تولید و به بازار عرضه می شود. سم پاش می تواند شارژی و برقی باشد و یا با سوخت احتراقی مانند بنزین کار کند. سمپاش ها دارای انواع متنوعی هستند که از جمله آنها می توان سمپاش دستی، زنبه، فرغونی، تراکتوری و غیره نام برد.

سم ماده ای با منشاء شیمیایی، گیاهی یا حیوانی است که باعث تغییر در رشد و فعل و انفعالات انسان، گیاه و غیره می شود. دستگاه سمپاش با اسپری سم روی گیاه، آفات آن را از بین برده یا از بروز بیماری احتمالی گیاهان در آینده پیشگیری می کند. سم پاش ها فقط در کشاورزی کاربرد ندارند، بلکه در موارد مختلف مانند دامپروری ها، پرورش مرغ و سایر طیور، ملک ها و باغ های مسکونی، مکان های عمومی برای از بین بردن آلودگی ها و حشرات موزی و حیوانات مزاحم و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. 

سمپاش باغی

مشخصات فنی سمپاش

دستگاه سمپاش در اندازه های متفاوت و شکل های گوناگون تولید می شود. در مساحت های کوچک از سمپاش دستی، استوانه ای و پشتی غیر موتوری و در ابعاد بزرگ و برای استفاده در باغ ها و مزرعه های وسیع از سمپاش موتوری پشتی (اتومایزر و لانسی)، سمپاش فرغونی (چرخ دار)، سمپاش زنبه ای و سمپاش پشت تراکتوری یا پشت تیلری و هواپیمای سمپاش استفاده می شود.

از دستگاه سم پاش فقط برای پاشیدن سم استفاده نمی شود، با توجه به نازل های سمپاش می توان از آن در موارد دیگری مانند پاشیدن محلول کود یا گرده پاشی و غیره استفاده کرد. اجزاء دستگاه سم پاش شامل نازل، شیلنگ، پمپ، موتور، باتری، لانس و غیره بوده که تمام این لوازم یدکی در بازار موجود است.

بیشتر بخوانید: گیربکس ترک سمپاش توربولاینر

انواع سم پاش 

سم پاش دستی

سم پاش دستی ابزاری کاربردی، ساده و البته ارزان است که می‌تواند تمام نیاز کاربران را بر آورده کند. قدرت پمپاژ در این نوع سم پاش‌ها توسط یک پمپ ساده و دستی تولید می‌شود. این ابزار قابل حمل است و معمولا مانند کوله پشتی می‌توان آن را به دوش کشید.

انواع سمپاش موتوری

در این نوع ابزار، قدرت پمپاژ از طریق یک موتور عموما بنزینی تامین می‌شود و از نوع دستی قوی‌تر است. این ابزار معمولا با مخزن‌های ۲۰ تا ۳۰ لیتری تولید می‌شود و قابل حمل است. نام دیگر این ابزار سم پاش پشت موتوری است. سمپاش موتوری هم مانند بسیاری از سم پاش‌های دستی، قابلیت حمل بر روی دوش کاربر را دارد. این سم پاش ها در دو نوع تولید می‌شوند، سم پاش موتوری خرطومی و سم پاش موتوری لانس‌دار

سمپاش باغی هرمزگان

انواع سمپاش فرغونی

کاربرد این ابزار بیشتر در مزارع و زمین‌های بزرگ است. علت نام گزاری این ابزار با نام سمپاش فرغونی به دلیل شباهت وسیله‌ای است که توسط آن حمل می‌شود. سم پاش‌های فرغونی در دو نوع بنزینی و برقی در بازار موجود هستند. این ابزار با قدرت فشار بالا، برای سم پاشی درخت‌های بلند نیز قابل استفاده است.

سم پاش زنبه ای

این مدل از لحاظ موتور دقیقاً شبیه به نوع فرغونی است و تفاوت آن با نوع فرغونی، در ثابت بودن سمپاش  است، یعنی می‌توان از مخازن بزرگ و ظرفیت بالا برای آن استفاده نمود. برای حمل مخزن این دستگاه، از یک بشکه جداگانه استفاده می‌شود. سم پاش زنبه ای برای مزارع و باغ‌های بزرگ قابل استفاده می باشد.

بیشتر بخوانید: سمپاش توربولاینر در کردستان

سم پاش پشت تراکتوری

این دستگاه بیشتر در زمین‌های کشاورزی بزرگ استفاده می شود. حجم این سم پاش‌ها معمولا بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ لیتر است. این ابزار در دو نوع کشنده و سوار شونده تولید و به بازار عرضه می‌شود.

سم پاش پشت تراکتوری کشنده که از طریق مالبند به پشت تراکتور وصل می شود و به خودی خود قدرت تحرک ندارد. از این ابزار برای سم پاشی مزارع وسیع استفاده می‌شود. سمپاش های کششی در انواع مختلف توربولاینر،اتومایزر،بوم دار و لانسی تولید می شوند.

سم پاش پشت تراکتوری سوارشونده دارای ابعاد کوچک‌تری به نسبت سم پاش های کشنده است. قدرت مانور بالاتری دارد و استفاده در مکان‌های کوچکتر از جمله ویژگی‌های این نوع ابزار است. این سمپاش ها در انواع مختلف توربولاینر، اتومایزر و بوم دار در بازار موجودند.

سم پاش پهپادی

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزار جدید، سم پاش ها نیز روز به روز مدرن‌تر می شوند. امروزه با استفاده از پهپادهای سم پاش، مدت زمان سم پاشی بهبود پیدا کرده و میزان استفاده از سم نیز کاهش یافته است. این پهپادها معمولا ۲ یا ۴ موتوره هستند و می‌توانند در روز ۴۰ هکتار را سم پاشی کنند. این میزان توسط دیگر سم پاش‌ها بسیار کمتر است. این ابزار معمولا ۵ تا ۲۰ لیتری است و موتوری ضد آب دارد تا در شرایط آب و هوایی گوناگون قابلیت استفاده داشته باشد.

نحوه انتخاب دستگاه سمپاشانواع سمپاش باغی

موتور سمپاش پرقدرت: سمپاش موتوری، سمپاش تلمبه قوی و سمپاش دستی باید از قدرت پاشش بسیار زیاد و کاربری آسان برخوردار باشد تا بتوانند تمام سطح مد نظر را اسپری نماید، این قدرت پاشش توسط موتور سم پاش تامین می شود.

پخش کردن یکنواخت سم: سم باید تمام سطوح مورد نیاز با اندازه و فشار پاشش یکنواخت، پاشیده شود.

قیمت و کیفیت مناسب: همیشه خرید این دستگاه با قیمت بالا تضمین کیفیت بالای آن نخواهد بود.

ظرفیت مناسب: ظرفیت مخزن برای سم پاشی باید مناسب با میزان مساحت مورد نیاز باشد تا مدام مجبور به پر کردن مخزن نباشید یا بیش از نیاز سم استفاده نشود.

بدنه مقاوم و سبک: وزن سبک و مناسب بدنه برای حمل و نقل آسان و بدنه ای مقاوم برای جلوگیری از فرسایش و آسیب در اثر جابجایی بسیار ضروری است.

کاربری آسان: نحوه کار با دستگاه سم پاش باید راحت باشد، تا کاربر دچار خستگی و سردرگمی نشود.

تامین آسان قطعات یدکی لازم دستگاه: تمامی لوازم یدکی مورد نیاز دستگاه باید موجود باشد، در صورت عدم موجودی ممکن است دیگر نتوان از دستگاه خود استفاده کرد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر