سمپاشی باغی در مرکزی ☎️ 09188193044 (نازلترین قیمت)

سمپاشی باغی در مرکزی ☎️ 09188193044 (نازلترین قیمت)

سمپاشی باغی در مرکزی ☎️ 09188193044 (نازلترین قیمت)

سم پاش دستگاهی برای پاشیدن سم بر روی گیاهان و درخت هاست و در دو گروه دستی و مکانیزه تولید و به بازار عرضه می شود.
1402/10/12
0 نظر

سم پاش چیست؟

سم پاش دستگاهی برای پاشیدن سم بر روی گیاهان و درخت هاست و در دو گروه دستی و مکانیزه تولید و به بازار عرضه می شود. سم پاش می تواند شارژی و برقی باشد و یا با سوخت احتراقی مانند بنزین کار کند. سمپاش ها دارای انواع متنوعی هستند که از جمله آنها می توان سمپاش دستی، زنبه، فرغونی، تراکتوری و غیره نام برد.

سم ماده ای با منشاء شیمیایی، گیاهی یا حیوانی است که باعث تغییر در رشد و فعل و انفعالات انسان، گیاه و غیره می شود. دستگاه سمپاش با اسپری سم روی گیاه، آفات آن را از بین برده یا از بروز بیماری احتمالی گیاهان در آینده پیشگیری می کند. سم پاش ها فقط در کشاورزی کاربرد ندارند، بلکه در موارد مختلف مانند دامپروری ها، پرورش مرغ و سایر طیور، ملک ها و باغ های مسکونی، مکان های عمومی برای از بین بردن آلودگی ها و حشرات موزی و حیوانات مزاحم و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. 

سمپاش باغی در اراک

مشخصات فنی سمپاش

دستگاه سمپاش در اندازه های متفاوت و شکل های گوناگون تولید می شود. در مساحت های کوچک از سمپاش دستی، استوانه ای و پشتی غیر موتوری و در ابعاد بزرگ و برای استفاده در باغ ها و مزرعه های وسیع از سمپاش موتوری پشتی (اتومایزر و لانسی)، سمپاش فرغونی (چرخ دار)، سمپاش زنبه ای و سمپاش پشت تراکتوری یا پشت تیلری و هواپیمای سمپاش استفاده می شود.

از دستگاه سم پاش فقط برای پاشیدن سم استفاده نمی شود، با توجه به نازل های سمپاش می توان از آن در موارد دیگری مانند پاشیدن محلول کود یا گرده پاشی و غیره استفاده کرد. اجزاء دستگاه سم پاش شامل نازل، شیلنگ، پمپ، موتور، باتری، لانس و غیره بوده که تمام این لوازم یدکی در بازار موجود است.

بیشتر بخوانید:نازل سمپاش توربولاینر

نحوه انتخاب دستگاه سمپاش

موتور سمپاش پرقدرت: سمپاش موتوری، سمپاش تلمبه قوی و سمپاش دستی باید از قدرت پاشش بسیار زیاد و کاربری آسان برخوردار باشد تا بتوانند تمام سطح مد نظر را اسپری نماید، این قدرت پاشش توسط موتور سم پاش تامین می شود.

پخش کردن یکنواخت سم: سم باید تمام سطوح مورد نیاز با اندازه و فشار پاشش یکنواخت، پاشیده شود.

قیمت و کیفیت مناسب: همیشه خرید این دستگاه با قیمت بالا تضمین کیفیت بالای آن نخواهد بود.

ظرفیت مناسب: ظرفیت مخزن برای سم پاشی باید مناسب با میزان مساحت مورد نیاز باشد تا مدام مجبور به پر کردن مخزن نباشید یا بیش از نیاز سم استفاده نشود.

بدنه مقاوم و سبک: وزن سبک و مناسب بدنه برای حمل و نقل آسان و بدنه ای مقاوم برای جلوگیری از فرسایش و آسیب در اثر جابجایی بسیار ضروری است.

کاربری آسان: نحوه کار با دستگاه سم پاش باید راحت باشد، تا کاربر دچار خستگی و سردرگمی نشود.

تامین آسان قطعات یدکی لازم دستگاه: تمامی لوازم یدکی مورد نیاز دستگاه باید موجود باشد، در صورت عدم موجودی ممکن است دیگر نتوان از دستگاه خود استفاده کرد.

سمپاش باغی

انواع سمپاش

دستگاه سمپاش دستی

این سم پاش ها معمولا در فضاهای کوچک، گلخانه ها و باغچه های کوچک استفاده می شود. سمپاش دستی برای مصارف خانگی کمتر از 10 لیتر مناسب است. این مدل سم پاش به دلیل ساختار آسان و ابعاد مناسب و وزن کم؛ دارای قدرت کمتری نسبت به سایر دستگاه های سم پاشی است. بعد از سم پاشی با سم پاش کتابی لانسی، کمی روغن داخل محفظه بالایی پمپ بریزید تا روانکاری قطعات انجام شود. سمپاش های دستی به دو مدل تلمبه ای، پشتی شارژی تقسیم شده اند. 

توصیه می شود پس از هر بار سم پاشی تمام اتصالات و مخزن را شستشو دهید. به این نکته نیز توجه کنید که در صورت تعویض نوع سم  درون دستگاه؛ قبل از مصرف مخزن را کاملا شستشو داده و سپس اقدام به استفاده نماید. جنس سمپاش های دستی از نوع سمپاش دستی استیل، سمپاش دستی فلزی، سمپاش دستی پلاستیکی است.

انواع سمپاش دستی

سمپاش دستی شارژی

سمپاش دستی تلمبه ای

سمپاش دستی شارژی

بیشتر بخوانید: سمپاش توربولاینر ۲۰۰۰ لیتری

زمانی که نیاز به ظرفیت بالاتری از پاشش سم نسبت به تلمبه ای احساس شود و قدرت اپراتور انسانی پاسخگو قدرت سم پاشی نباشد، از سمپاش شارژی استفاده می شود. سمپاش دستی شارژی با یک باتری 12 ولت و در فشار کاری 2.5 تا 4.5 کار می کند. سم پاش شیلنگ پلاستیکی، لانس و نازل داشته و مخزن آن پلی اتیلن است. سمپاش شارژی دارای دسته نازل به سه صورت استیل و پلاستیکی و استیل تلسکوپی در ظرفیت های 6، 18 و 20 لیتر در بازار موجود است. این سم پاش ها را به صورت کوله ای طراحی شده اند. در هنگام خرید سم پاش شارژی به میزان مساحت و حجم فضا توجه نکنید. لازم به ذکر است؛ هر مدل از سمپاش های شارژی فشار و حجم آب دهی متفاوتی دارد که قبل از خرید باید به این نکته توجه نمود. سمپاش دستی شارژی شامل دو مدل است:

سمپاش شارژی تک کاره

برای تامین قدرت سمپاش شارژی تک کاره از موتور الکتریکی استفاده می شود که دارای جریان ثابتی است. این مدل تک کاره تا زمانی کار می کند که شارژ کافی در موتور موجود باشد. در هنگام اتمام شارژ باتری باید آن را مجددا شارژ کرد.

سمپاش باغی در مرکزی

سمپاش شارژی دو کاره

به این مدل سمپاش دستی دو کاره نیز گفته می شود که علاوه بر موتور الکتریکی به صورت دستی نیز قابل استفاده است. در صورت اتمام شارژ باتری دیگر نیازی نیست مانند سمپاش تک کاره منتظر شارژ مجدد موتور ماند و می توان با استفاده از حالت دستی کار سمپاشی را ادامه داد.

سم پاش دستی تلمبه ای

در سم پاش پشتی تلمبه ای، فشار متناوب است و برای ایجاد فشار از یک تلمبه دستی استفاده می شود. سمپاش های دستی بوسیله یک تلمبه که در زیر مخزن قرار دارد کار می کنند. پیستون توسط تلمبه دستی داخل سیلندر به حرکت در می آید و سم بوسیله تلمبه به لوله خروجی رسیده و عمل سمپاشی انجام می شود. اما در پشتی موتوری ها به جای تلمبه دستی، یک پمپ دوار استفاده شده که تفاوت اصلی بین دو گروه سمپاش پشتی دستی و پشتی موتوری است. این سم پاش ها دارای یک تلمبه هستند که فرد با حرکت متناوب آن، هوا را در مخزن ذخیره می کند و همین فشار باعث می شود محلول با فشار بالا از نازل بیرون بیاید. معمولاً فشار تولید شده در سم پاش های دستی بین 3 تا 4 اتمسفر می باشد.

در سم پاش های پشتی موتوری به جای تلمبه دستی، یک پمپ دوار به کار رفته که تفاوت اصلی بین دو گروه سمپاش پشتی دستی و پشتی موتوری است. به این مدل، سمپاش کتاب اهرمی پشتی نیز می گفته می شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر