سمپاش باغی در سیرجان ☎️ 09188193044 (آقای قاسمی)

سمپاش باغی در سیرجان ☎️ 09188193044 (آقای قاسمی)

سمپاش باغی در سیرجان ☎️ 09188193044 (آقای قاسمی)

در سمپاش های میکرونر محلول سم روی نازل های چرخان ریخته می شود. نازل های چرخشی محلول را روی لایه نازک می ریزند و محلول سم به شکل قطرات پودری و مه از نازل ها خارج می گردد.
1402/10/12
0 نظر

معرفی سمپاش میکرونر

در سمپاش های میکرونر محلول سم روی نازل های چرخان ریخته می شود. نازل های چرخشی محلول را روی لایه نازک می ریزند و محلول سم به شکل قطرات پودری و مه از نازل ها خارج می گردد. این سمپاش باعث صرفه جویی در مصرف محلول سم تا 10 برابر کمتر از سم پاش های متداول است. استفاده از سمپاش میکرونر برای مقابله با آفات و امراض گیاهی و همچنین مبارزه با علف های هرز بسیار موثر است. برخلاف سمپاش های متداول که در آنها بخش قابل توجهی از محلول سم یا به واسطه درشت بودن قطرات بر روی برگ ها به یکدیگر پیوسته و باعث آلودگی خاک مزارع می شوند و یا به دلیل پودری بودن بیش از حد، در اثر هوابردگی بی اثر می شوند، تولید اندازه مشخصی از ذرات سم به وسیله سم پاش میکرونر نتیجه مطلوبی در عملیات سمپاشی رقم می زند. واضح است که باد و درجه حرارت بالای محیط، اثر این نوع سمپاشی را کمتر می کند. نازل ها روی سمپاش های خرطومی قابل نصب هستند که برای استفاده در محصولات ردیفی، صیفی جات و محصولات پا کوتاه در مقیاس کوچک قابل استفاده می باشند. در مقیاس بزرگ تر، مجموعه ای از نازل ها روی میله بزرگی به نام بوم نصب می شود که توسط سمپاش پشت تراکتوری سوار شونده قابل استفاده است. طول میله بوم که از مواد ضد زنگ ساخته شده است، در سم پاش های بوم دار پشت تراکتوری متفاوت می باشد و از 4 تا 12 متر متغیر است.

موارد استفاده سمپاش میکرونر یا دستگاه ابرپاش میکرونر، به منظور مقابله با آفات و امراض گیاهی به خصوص آفات گندم و سن گندم، پخش کود های مایع و همچنین مبارزه با علفهای هرز است. 

سمپاش باغی در سیرجان

سرویس و نگهداری سمپاش میکرونر

به منظور افزایش عمر باطری تا تخلیه کامل باطری کار کنید و پس از شارژ کامل، باطری را از شارژر جدا کنید.

شافت خروجی الکتروموتور را بعد از هر 100 ساعت کار به یک قطره روغن آغشته کنید.

برای نظافت دیسک دوار سمپاش میکرونر از دستمال نم دار استفاده کنید.

توصیه می شودتوری مخزن و صافی هر چند روز یکبار شسته شود.

بعد از تعویض نازل ها، سرشیلنگی را به آرامی با دست ببندید و بیش از حد آن را سفت نکنید.

پس از هر بار سمپاشی مخزن را با آب پر نموده و از نازل ها آب را تخلیه کنید تا از ایجاد رسوب توسط محلول سم و گرفتگی مسیر جلوگیری شود.

در زمان عدم استفاده از دستگاه به مدت طولانی بهتر است بوم باز شود و شیلنگ ها برای جلوگیری از لهیدگی جدا شوند. 

برای افزایش عمر باطری در زمان انبار کردن دستگاه، باطری به صورت شارژ شده باشد و در فواصل یک ماهه نیز شارژ شود.

بیشتر بخوانید: سمپاش توربولاینر در قزوین 

مزایای سمپاش میکرونر

سهولت حمل و جابجایی و بکارگیری

سادگی سمپاش میکرونر و عدم وجود پمپ و موتور مکانیکی

قابلیت تنظیم دقیق ارتفاع سمپاشی

مقاوم بودن بوم نسبت به خوردگی و زنگ زدگی

عدم امکان خوردگی پایه اصلی دستگاه 

امکان جداسازی یکی از بومها و استفاده به صورت دستی

سمپاش باغی

سمپاش موتوری زنبه ای و فرغونی (چرخ دار)

معمولا برای سم پاشی فضاهای بزرگ و سم پاشی درختان میوه، درختچه های بلند و فضای سبز از سم پاش موتوری زنبه ای یا سمپاش فرغونی استفاده می شود. به دلیل چرخ دار بودن سمپاش فرغونی، این سم پاش ها، به راحتی بین ردیف های درختان حرکت می کند و عمل سمپاشی قابل انجام است. میزان پاشش مایع خروجی توسط این سم پاش ها در حد 15 الی 20 لیتر در دقیقه می باشد.

سم پاش زنبه ای

سم پاش زنبه ای یا همان سمپاش موتوری بنزینی؛ قابل حمل است و مخزنی برای ریختن محلول کود ندارد. برای انتقال سم، همیشه باید از مخزن استفاده شود. موتور آن احتراقی یا در مقیاس کوچکتر الکتریکی است. 

بیشتربخوانید: گیربکس ترک سمپاش توربولاینر

کاربرد سمپاش زنبه ای

برای آفات کشی، از بین بردن قارچ ها، علف های هرز، نابودی حشرات

برای باغ ها، فضای سبز، مرغداری، دامداری و نصب روی تانکر و مخازن

مناسب برای تمامی مناطق حتی مناطق کوهستانی با دسترسی سخت

سم پاش چرخ دار موتوری یا فرغونی

سم پاش فرغونی برای سمپاشی درختان بلند، باغات، شستشوی جداول و بلوارهای کنار خیابان کاربرد دارد. همچنین با نصب نازل تی جت، می توان از علف کش ها استفاده نمود. این مدل برای سمپاشی مزارع چندان مناسب نیست. 

انواع سمپاش باغی

روش راه اندازی سم پاش چرخ دار موتوری 

ابتدا مخزن را به اندازه کافی از آب پر کنید و سپس مایع سم را به آرامی به داخل مخزن ریخته بریزید. هنگام ریختن آب و سم باید از صافی استفاده شود. معمولا دریچه، یک عدد صافی دارد. بهتر است برای تشکیل مایع سم از سم های پودری یا گردی، ابتدا باید درون یک سطل و بیرون از مخرن، مقدار لازم از ماده مورد نظر را در مقداری آب حل کرده و سپس به درون مخزن بریزید.

موتور را پس از بررسی، چند دقیقه ای (حداقل پنج دقیقه) روشن کنید تا با چرخش سم توسط شیر برگشتی در مخزن محلول کاملا به هم زده شود. مایع سم پس از باز شدن شیرها در شیلنگ جاری می شود و آماده سم پاشی است.

کلیه قطعات و اتصالات را چک کنید.

شمع را از موتور جدا کنید، طناب استارت را بکشید تا روغن اضافی سیلندر بیرون بریزد.

بنزین را تا خط نشانه پر کنید و بقیه آن را روغن بریزید. بطری را تکان دهید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مخلوط سم را داخل مخزن بریزید اما آن را خیلی پر نکنید.

اهرم پاشش را روشن کرده و دریچه ساسات را باز کنید. موتور را روشن نموده و آن را تنظیم کنید. وقتی دور آن به 5000 دور بر دقیقه رسید، شروع به کار کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر