🟠سمپاش پشت تراکتوری | سمپاش الوند 09188193044
سم پاش تراکتور توربولاینر در دو نوع سمپاش توربینی باغی و سمپاش توربینی زراعی تولید می شود که با نصب بر پشت تراکتور در مزارع و باغات مورد استفاده قرار می گیرند.

تاریخ انتشار : 1401/10/4/ نمایش : 152 / نظرات : 0

سمپاش پشت تراکتوری

سم پاش تراکتور توربولاینر در دو نوع سمپاش توربینی باغی و سمپاش توربینی زراعی تولید می شود که با نصب بر پشت تراکتور در مزارع و باغات مورد استفاده قرار می گیرند. سمپاش توربینی تراکتوری باغی و زراعی دارای دو مخزن یدک به صورت سوارشونده، سوارشونده و کششی می باشند.

سمپاش پشت تراکتوری

سم پاش های تراکتوری برای سمپاشی در اراضی وسیع کاربرد دارد. سم پاش تراکتوری به دو دسته کلی سمپاش تراکتوری کشنده و سم پاش تراکتوری سوارشونده تقسیم می شود. از سم پاش های کششی در مقیاس بزرگتر استفاده می شود و از سمپاش پشت تراکتوری سوار شونده در اراضی کوچکتر استفاده می کنند که فاقد چرخ و شاسی هستند. نحوه اتصال سمپاش کششی به تراکتور یک نقطه است، اما اتصال سمپاش سوار شونده سه نقطه است.

بیشتر بخوانید: سمپاش باغی 

مشخصات فنی سمپاش پشت تراکتوری

انواع سمپاش ها با توجه به نوع پمپ سمپاش، نوع موتور سمپاش و جنس بدنه که از جنس پلی اتیلن یا گالوانیزه که در ساخت آن استفاده شده است دارای قیمت های متفاوتی هستند. سمپاش های پشت تراکتوری توان لازم خود را برای سمپاشی از محور شافت PTO تراکتور می گیرند.

نکته مهم در انتخاب سمپاش تراکتور علاوه بر اندازه مورد نیاز، کیفیت لوازم استفاده شده می باشد. سم پاش های تراکتوری دارای انواع ظرفیت ها می باشد و معمولا مخازن 200، 400، 600 و 800 لیتری از نوع سوار شونده و 1000 و 2000 لیتری از نوع کششی تولید می شوند.

سم پاش کششی تراکتوری دارای دو چرخ می باشد و برای دریافت توان لازم، در یک نقطه به شافت تراکتور متصل می شود. سمپاش کششی پشت تراکتوری دارای مدل لانسی و بوم دار یا توربولاینر است و بر روی انواع تراکتور ها قابل نصب می باشد

مخزن سم پاش ها دارای ظرفیت و جنس های مختلفی از ظرفیت های 200 لیتر تا 2000 لیتر و جنس های پلی اتلین، گالوانیزه و فایبر گلاس ساخته می شوند. انتخاب جنس مناسب برای مخزن بسیار مهم است؛ چون باید در برابر سموم مختلف مقاوم باشد و دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشود. مخزن های سمپاش کششی موتوری را بر روی یک شاسی برای حمل و نقل آسان تر و اتصال به تراکتور وصل می کنند.

سم پاش تراکتوری کششی لانس دار

سم پاش کششی لانس دار برای سم پاشی درختان و باغات استفاده می شود که با ظرفیت های مختلف 1000، 1500 و 2000 لیتری طراحی می شود. سمپاش کششی لانس دار، دارای چرخ است و به تراکتور وصل می شود و با حرکت تراکتور به دنبال آن کشیده می شود و عملیات سم پاشی انجام می گیرد.

سمپاش لانس دار کششی، مجهز به سیستم پرکن و فیلتر سوپاپ دار می باشد و نوع پمپ آن پمپ دیافراگمی و پرکن مکشی رگولاتور بوده و جنس بدنه آن از پلی اتیلن است، همچنین این سمپاش دارای مخزن شستشوی دست می باشد.

بیشتر بخوانید: دستگاه سمپاش در مرکزی

اجزا سمپاش توربینی

مخزن

لوله های انتقال سم

شاسی

پمپ

فن

آرایه نازل ها (خطی، دو نیم دایره، دایره کامل)

لوله خرطومی

شیرهای کنترل

فیلتر

سمپاش توربينی

سمپاش پشت تراکتوری سوار شونده

این سم پاش ها چرخ و شاسی ندارند و به تراکتور وابسته هستند. با قرار دادن آن ها روی شاسی و چرخی که پشت تراکتور قرار گرفته و اتصال سه نقطه یعنی، محور به PTO تراکتور و دو بازوی هیدرولیک، عمل سمپاشی انجام می شود. مخازن سمپاش پشت تراکتوری سوارشونده با گنجایش 200، 400، 600 و 800 لیتر تولید می شوند.

و دارای قابلیت اتصال به انواع تراکتور ها و پاشش یکنواخت محلول توسط نازل ها می باشد. از ویژگی های سمپاش پشت تراکتوری بوم دار می توان به درب سوپاپ اطمینان، مقاومت در برابر اشعه آفتاب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: دستگاه سمپاش در گلستان

لانس فن دار سمپاش تراکتوری

لانس فن دار یا همان لانس فن پروانه ای یکی از تجهیزات جانبی برای سمپاشی است، این لانس از یک میله تلسکوپی، چهار پروانه برای چرخش و شش عدد نازل تشکیل شده است. جنس پروانه در این لانس از پلاستیک ضخیم است و جنس نازل و اتصالات از برنج و جنس لوله ها از آلومینیوم مقاوم ساخته شده است.

لانس فن دار را با نام های لانس بادبزنی، لانس مه پاش نیز شناخته می شود. عملکرد لانس فن دار این گونه است که با چرخش زاویه ای پروانه ها باعث چرخش نازل ها شده، این چرخش با کمک جریان هوای ایجاد شده باعث کوچک شدن ذرات خروجی می شود و آن ها را به سمت مکان مد نظر برای سمپاشی هدایت می کند. 

ویژگی ها و مشخصات فنی لانس فن دار سمپاشی

دارای 4 پره

طول پاشش لانس بیش از 4 متر

قطر پاشش فن لانس دار 1.5 متر

دارای فشار کاری 15 بار

دارای 6 عدد نازل

افزایش کیفیت و یکنواختی پاشش با استفاده از لانس فن دار

یکنواخت شدن ذرات سم

قابلیت نصب بروی انواع سمپاش

قابلیت استفاده در باغات و گلخانه ها و دامداری ها

قابلیت استفاده در مزارع شالیزار و سیفی کاری ها

دارای بهترین و مناسب ترین طول و شعاع پاشش

دارای بند آویز دوشی برای کار و حمل آسان

استفاده از محلول کمتر برای سم پاشی

دارای سایز قطرات ریز که باعث افزایش بازدهی و اثرگذاری محصول می شود.

با افزایش سطح پوشش باعث افزایش سرعت در سمپاشی شده است.

فن موجود در این لانس برای یکنواختی و پوشش دهی بالا طراحی شده است.

متناسب با ارگونومی بدن انسال که در طولانی مدت کاربر را دچار خستگی نکند.

 سمپاش توربولاينر

مزایای استفاده از سم پاش های پشت تراکتوری

یکنواختی پاشش بالا

کاهش هزینه عملیات سم پاشی

افزایش سرعت سمپاشی

کاهش هزینه های کارگری و افزایش سرعت سمپاشی

یکسان بودن قطر سموم خارج شده

عدم ریزش کود و سم روی زمین که موجب جلوگیری از هدر رفتن سم یا محلول می شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟